середа, 3 грудня 2014 р.

Право на освіту в Україні 9 клас

ТЕМА. Право на освіту в Україні.
МЕТА: ознайомити учнів з юридичним змістом  права на освіту, з правами та обов’язками учасників навчально-виховного процесу, закріплювати навички роботи з нормативно-правовими актами, розвивати в учнів соціальну компетентність, виховувати відповідальне ставлення до навчання.
Очікувані результати. Після уроку учні зможуть:
Ø розповідати про закони, що регулюють освіту в Україні;
Ø називати учасників навчально-виховного процесу, описувати їхні права та обов’язки;
Ø сформувати власне ставлення до значення освіти для себе і для нашої держави;
Ø висловлювати аргументовану думку щодо права на освіту.
Основні поняття теми: загальноосвітній навчальний заклад, навчальний процес.
Обладнання: підручник, Конституція України, картки для роботи груп.
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
1.     Бесіда
-         Яку людину ви можете назвати освіченою?
-         Який рівень освіти ви вважаєте для себе достатнім? Відповідь аргументуйте.
-         Як ви вважаєте, освіта – це право чи обов’язок?
2. Вступне слово учителя.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1.     Інформація учителя.
Освіта – це окрема сфера відносин у суспільстві, що регулюються спеціальними нормативними актами: статтями Конституції України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Статутом школи тощо.
     Закони закріплюють основні принципи освіти в Україні:
-         доступність для кожного громадянина всіх форм і типів освіти;
-         незалежність школи та освіти в цілому від політичних партій та релігійних організацій;
-         гуманізм і демократизм освіти;
-         непереривність і різноманітність освіти.
2.     Робота з документами
Учні мають опрацювати статтю 53 Конституції України.
3.     Метод «ПРЕС»
Що означає поняття «обов’язковість освіти»? Свою думку аргументуйте.
4.     Робота з підручниками.
Типи загальноосвітніх навчальних закладів. (стор. 74)
5.     Працюємо з поняттями
Загальноосвітній навчальний заклад – установа, що забезпечує реалізацію права громадян на загальну середню освіту.
Навчальний процес – це спільна діяльність учителів, дітей, батьків та інших осіб по створенню умов та забезпеченню необхідного суспільству рівня освітніх знань, компетентностей та вихованості.
6.     Робота в групах. Права та обов’язки учасників навчального процесу.
1 група – права та обов’язки учнів;
2 група – права  та обов’язки учителів;
3 група – права  та обов’язки батьків.
ІV. Узагальнення та систематизація знань
1.     Метод «Мікрофон»
Які права ви б хотіли мати у школі?


2.     Аналіз ситуації
Марійка живе в невеличкому селищі. Їй 15 років, вона закінчила 9 класів. Марійка має трирічну сестру Настю та двох братиків-близнюків, яким виповнився 1 рік. Батько дівчинки працює водієм, а мама – на фермі.
         Батьки Марійки вирішили, що дочка не відвідуватиме 10 клас, а буде доглядати братиків та сестричку та поратися по хаті. Класному керівникові батьки повідомили, що хисту, особливих здібностей, бажання вчитися у Марійки не має, а здобути освіту можна у будь-якому віці, якщо дочка цього забажає. Марійка не сумує за однокласниками, школою та вчителями, з якими досить часто конфліктувала у минулому навчальному році. Вдома потрібні няня та робочі руки, хоча хатня роботе теж не дуже до вподоби Марійці, а ось братиків і сестричку вона дуже любить і добре їх доглядає.
Проаналізуйте ситуацію та дайте відповіді на запитання:
-         Чи згодні ви з думкою та діями батьків Марійки? Чому?
-         Чи повинна Марійка відвідувати школу? Чому?
-         Які способи вирішення ситуації виможете запропонувати?
V. Підсумок уроку.
VІ. Інформація про домашнє завдання

Уявіть себе через 10-15 років. Пофантазуйте, яку освіту ви дістали, за якою спеціальністю працюєте, чи вплинула здобута освіта на вашу кар’єру та добробут.

1 коментар: