ТЕМА. Право на
освіту в Україні.
МЕТА:
ознайомити учнів з юридичним змістом
права на освіту, з правами та обов’язками учасників навчально-виховного
процесу, закріплювати навички роботи з нормативно-правовими актами, розвивати в
учнів соціальну компетентність, виховувати відповідальне ставлення до навчання.
Очікувані
результати. Після уроку учні зможуть:
Ø розповідати про закони, що регулюють освіту в Україні;
Ø називати учасників навчально-виховного процесу, описувати
їхні права та обов’язки;
Ø сформувати власне ставлення до значення освіти для себе і
для нашої держави;
Ø висловлювати аргументовану думку щодо права на освіту.
Основні
поняття теми: загальноосвітній навчальний заклад, навчальний процес.
Обладнання:
підручник, Конституція України, картки для роботи груп.
Тип уроку:
комбінований.
ХІД
УРОКУ
І.
Організаційний момент
ІІ. Мотивація
навчальної діяльності
1. Бесіда
-
Яку
людину ви можете назвати освіченою?
-
Який
рівень освіти ви вважаєте для себе достатнім? Відповідь аргументуйте.
-
Як
ви вважаєте, освіта – це право чи обов’язок?
2. Вступне слово учителя.
ІІІ. Вивчення
нового матеріалу
1. Інформація учителя.
Освіта – це окрема
сфера відносин у суспільстві, що регулюються спеціальними нормативними актами:
статтями Конституції України, Законами України «Про освіту», «Про загальну
середню освіту», Статутом школи тощо.
Закони
закріплюють основні принципи освіти в Україні:
-
доступність
для кожного громадянина всіх форм і типів освіти;
-
незалежність
школи та освіти в цілому від політичних партій та релігійних організацій;
-
гуманізм
і демократизм освіти;
-
непереривність
і різноманітність освіти.
2.
Робота
з документами
Учні мають опрацювати статтю 53 Конституції України.
3.
Метод
«ПРЕС»
Що означає поняття «обов’язковість освіти»? Свою думку
аргументуйте.
4.
Робота
з підручниками.
Типи загальноосвітніх навчальних закладів. (стор. 74)
5.
Працюємо
з поняттями
Загальноосвітній
навчальний заклад – установа, що забезпечує реалізацію права громадян на
загальну середню освіту.
Навчальний
процес – це спільна діяльність учителів, дітей, батьків та інших осіб по
створенню умов та забезпеченню необхідного суспільству рівня освітніх знань,
компетентностей та вихованості.
6.
Робота
в групах. Права та обов’язки учасників навчального процесу.
1 група – права та обов’язки учнів;
2 група – права та
обов’язки учителів;
3 група – права та
обов’язки батьків.
ІV.
Узагальнення та систематизація знань
1. Метод «Мікрофон»
Які права ви б хотіли мати у школі?
2.
Аналіз
ситуації
Марійка
живе в невеличкому селищі. Їй 15 років, вона закінчила 9 класів. Марійка має
трирічну сестру Настю та двох братиків-близнюків, яким виповнився 1 рік. Батько
дівчинки працює водієм, а мама – на фермі.
Батьки Марійки вирішили, що дочка не
відвідуватиме 10 клас, а буде доглядати братиків та сестричку та поратися по
хаті. Класному керівникові батьки повідомили, що хисту, особливих здібностей,
бажання вчитися у Марійки не має, а здобути освіту можна у будь-якому віці,
якщо дочка цього забажає. Марійка не сумує за однокласниками, школою та
вчителями, з якими досить часто конфліктувала у минулому навчальному році.
Вдома потрібні няня та робочі руки, хоча хатня роботе теж не дуже до вподоби
Марійці, а ось братиків і сестричку вона дуже любить і добре їх доглядає.
Проаналізуйте ситуацію та дайте відповіді на запитання:
-
Чи
згодні ви з думкою та діями батьків Марійки? Чому?
-
Чи
повинна Марійка відвідувати школу? Чому?
-
Які
способи вирішення ситуації виможете запропонувати?
V. Підсумок уроку.
VІ. Інформація про домашнє завдання
Уявіть себе
через 10-15 років. Пофантазуйте, яку освіту ви дістали, за якою спеціальністю
працюєте, чи вплинула здобута освіта на вашу кар’єру та добробут.
Гарний інтерактивний урок.
ВідповістиВидалити