
Інтерактивні
вправи використовую на різних етапах уроку правознавства. З метою перевірки
домашнього завдання звертаю до таких вправ як «Мікрофон», «Аналіз ситуації»,
«Кубування» (до уроку готую куб, на гранях якого зроблені написи «Опишіть це»,
«Поясніть», «Порівняйте», «Встановіть асоціації», «Проаналізуйте», «Наведіть приклад застосування»). Так на
уроці в 9 класі, перевіряючи домашнє завдання по темі «Що означає бути
громадянином держави», за допомогою «Кубування» учні пояснюють поняття
«громадянство».
На етапах
актуалізації опорних знань та мотивації навчальної діяльності використовую «Мозковий штурм», «Акваріум», «Незакінчені
речення». Наприклад, на уроці в 10 класі на тему
«Права, свободи та обов’язки громадян України» методом «Мозковий штурм»
визначаємо, які обов’язки, на думку дітей, мають громадяни України.
Етап вивчення нового матеріалу може включати такі
інтерактивні вправи як «Ажурна пилка», «Навчаючи – вчуся», «Карусель», «Робота
в малих групах», «Акваріум» та інші.
На етапі закріплення нового
матеріалу звертаюся до таких вправ як «Метод ПРЕС», «Дискусія», «Займи
позицію», «Мозковий штурм»
Таким чином, переконуємося, що
використання інтерактивних методів дозволяє включити в активну роботу всіх
учнів, забезпечити кожній дитині посильну участь у вирішенні проблеми.
Внаслідок цього, діти набувають
впевненості у власних силах і відчувають
свою значущість. Вчитель виступає у ролі організатора самостійної пізнавальної
діяльності учнів, консультанта та помічника. У процесі роботи інтерактивними
методами формуються комунікативні та соціальні навички школярів, здатність до
співпраці та взаємодії.
Метод «Кубування» використаю у своїй роботі. Дякую!
ВідповістиВидалити